Saturday, September 13, 2008

" adakah benar semua ini?"

" huh..bosannya nk habiskan helaian buku ni..dh naik ngantuk dah..bila la nk hbs study ni?.." keluhan kecil dari hati seorang siswi.Adriana terus melayangkan fikirannya sambil mata tertumpu pada sebaris ayat.." The Hindus believe on the existence beings just like Greek and Sufis.Existences being are but one.." Diulangnya berkali-kali namun sentence tu xdpt difahami..
"Ish..geram aih.Xmsuk aku stdy ni..nape la pyh sgt nk fhm..nanti la aku baca..dh letih!" ..Tiba-tiba ada message masuk..tet..tet..tet..Terdetik di hati " jgn suruh ak g meting sudah..xlarat ni.."

" Askm..apa khbr? shat ke?lama xdgr cite..nk mtk maaf atas segala apa yang sy dah lakukan pada awk..harap awak maafkan.." Aik..nape tiba2 ja p.cik ni msg mcm ni..confius aku?? Mmg mcm chipsmore..sekejap ada sekejap xdak.. Nape dia msg aku plak ni..dh lama dia menghilang..

Adriana memberanikan diri menggerakkan jarinya.." salam..alhmdulillah sht.Dnt wori awk xde salah apa2..sy dh maafkan segalanya.." ish2..pelik jgk nape perlu aku kata cm tu ek? biarla.sedapkan hati dia udah la.. Adriana bangun untuk mengambil lap top..nk dgr halwa telinga jap..Fikiran Adriana tertumpu pada saudara tdi..Dia termenung seketika.." dia kembali muncul dalam hidup aku!!! " Ahh.. xnk lah..dia ni main2 sgguh!!Dulu pernah aku meletakkan harapan padanya..tapi aku takut hanya aku yang merasai perasaan kasih dan sayang itu.. Adriana terkenangkan kelemahan dirinya.." Aku ni bukan nya segak mcm org lain pon..xpyh la berangan lebih2..tgk pengalaman lepas..ditinggalkan mcm tu ja..nk ulang lgi ke?.." Adriana membiarkan dirinya diakluki perasaan sedih mengenangkan nasibnya..

Hari demi hari, saudara tersebut menghantar msg kepadanya..Huh..sedikit sebanyak Adriana melayan msg2 tersebut..Nape ni?? dia pun keliru dengan setiap respon terhadap si dia..entah kenapa adriana mudah percaya dan yakin dengan setiap kata2 yang terungkap oleh nya..adakah disebabkan factor family??rupa2nya hati adriana telah ditakluki.a.Dia tersentak lalu beristigfar.."astagfirullah"....

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan Engkau dari kepapaan, kekurangan dan kehinaan. Dan aku berlindung dengan Engkau dari aku menganiaya atau dianiaya
Ya Allah, sesungguhnya aku mohon kepadaMu akan sesuatu kehidupan yang bersih, kematian yang lurus (wajar) dan kembali dengan tidak ada mendapat kehinaan dan cacat cela.
Ya Allah, tunjukkilah aku ke arah sebaik­baik akhlak tidak ada yang dapat menunjuki ke arah yang sebaik­-baik akhlak kecuali Engkau. Dan palingkanlah aku dari kejahatan akhlak itu, yang tidak akan ada yang dapat memalingkannya daripadaku akan kejahatan kecuali Engkau sahaja
Amin..

Adriana tunduk berlinangan air mata....- to be continued-

No comments: