Monday, August 18, 2008

hanya tinggal kenangan...








Dah lama xmenulis dalam blog ni..busy sikit.Alhamdulillah baru habis melaksanakan pgram agak besar anjuran tenure kami, IRKHS'S 07/08.Berkonsepkan intelektual ISLAM,maka prgram tersebut di namakan ISLAMIC INTELLECTUAL ISLAM 2008 ( IID 08) Bbermula pada 4 ogos sehingga 17 ogos 2008..Ada 7 subpgram under IID ni..ada Opening ceremony&sharing moment with DR IRFAN KHAIRI " JUTAWAN MUDA INTERNET", Islamic Finance Exhibition yang melibatkan Bank Muamalat, Takaful Ikhlas, Etiqa Takaful, Ar-Rahnu, dan Bank Islam. Then, ada Forum GENIUS yang mengupas tentang isu Sufiah..Best:) Prgram yang di tunggu2 ialah PRE MARRIAGE COURSE..Ha, yang ni paling ramai participant..alhmdulillah..Minggu seterusnya diserikan degan Islamic Ethic Campaign, Forum on PTPTN (hangat habis malam forum tu!!), Workshop on Faraidh((penglibatan dari IPTA&IPTS lain) dan semalam adalah Closing ceremony& Islamic Cultural Night..Artist semalam MESTICA..ada jgk dikir Acheh, dikir barat and Tromba..ada jgk ipt lain datang semalam..meriah sungguh:)

Sayu hati semalam bila tgk multimedia presentation yang mengimbas kembali kenangan2 waktu bekerja..Banyak benda yang ana dapat sepanjang menerajui pimpinan IID 08.. Bercakap memang senang, nak melaksana sesuatu yang sukar..Tu sebab ALLAH dh tegaskan dalam surah As-Soff:2-3 " Wahai orang-orang yang beriman!!Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? (itu) sangatlah dibenci di sisi ALLAH jika kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan." Takut bila dengar amaran ini..tapi sejauh mana penghayatan kita?? Astagfirullah..kala hati ribut dengan dunia,kita leka seketika.. Ada air mata mengalir di tengah kesedihan, ada senyuman terukir di tengah kegembiraan, ada keringat menitis di tengah kegigihan..maka ada kejayaan yang datang di tengah kesabaran..

Buat shbt2 seperjuangan,syukran atas segala jasa&pengorbanan semua..Segala suka dan duka kita bersama, akan menjadi sebuah memori yang terindah..Jutaan kemaafan di pohon, andai selama ana menerajui pimpinan IID banyak kekurangan dan kelemahan.. Sahabat.. ada ketika seseorang ISLAM itu di uji..hatinys direngut puncak kesabaran..namun dia tak akan mungkin cepat melatah.. dijatuhkan dirinya dalam rengkuhan KETAATAN pada RABBnya..menyulam air mata PENGHARAPAN..Dalam sujud yang tulus, dia mula menjahit kembali sejadah IMAN yang kian terkoyak..bebenang yang lusuh itu menjalin kekuatan buat dirinya untuk kembali bangkit menyatu dalam CINTA kepada RABBnya..Sungguh indah perilaku yang lahir dari ketulusan..:)
YA ALLAH..Engkau menyaksikan segala perilaku kami..atas niat suci, kami bekerja demi AgamaMU..tautan keikhlasan dan keredhaan kami bersatu,semoga langkah kami tidak terhenti dan kaku..semangat kami tidak lesu..dan semoga jambangan ukhhwah kami tidak layu sebagai bekalan bertemu ALLAH yang satu..







No comments: